Granskningskommissionens huvudsekreterare uppgav över sex minuter för kort tid för Palmes ambulanstransport!

Kontrollerade aldrig, ljög rätt upp och ner, blev JO på kuppen!
13.8.2012.  Statsrådet Göran Hägglund. Jag anmodar dig att informera regeringen in pleno!
Göran Hägglund! Jag återkommer med nya larm om den stora lögnens mord! Detta är bakgrunden till min rubrik ovan:
På sidan 140 i kommissionsrapporten (ursprungliga versionen) sägs bl a:
Men det är då viktigt att hålla i minnet att det förlopp som studeras  / min fetstil/ var över på fem till tio minuter ---
Hoppsan! Hans-Gunnar Axberger, som håller i pennan och är ytterst ansvarig för rapportens formuleringar, medger alltså att ”förloppet” kan ha varit så långt som tio minuter!
Då försöker vi se vilka tio minuter det kan vara fråga om? Kommissionen ger en mycket klar tidpunkt för ambulansens ankomst till Sabbatsbergsakuten , dvs en mycket klar slutpunkt: 23.31.40. I så fall blir startpunkten – räkna bakåt till själva mordet - 23.22.20 minus kanske en minut. (Jag ber dig ta fram granskningsrapporten, Göran!)
Ja, det blir ungefär 10 minuter mellan mord och sjukhus.
Men, eftersom det enligt mina senaste undersökningar är mycket troligt att Sollentunaambulansens ursprungligen tidkortsdokumenterade ankomst till Sabb är 23.38.00, så bör tiden för mordet ligga vid 23.28.00 eller möjligen någon minut tidigare!
Men Axberger har slingrat sig undan med att över huvud taget i rapporten inte nämna det instämplade tidkortet utan endast en påstådd rapportering från Sollentunaambulansen till länsalarmeringscentralen, LAC. Saken är givetvis oerhörd.
Varför är saken så viktig, och varför har den uppstått?
Kort svar: Arrangörerna av mordet, dvs främst Stockholmspolisen , har från början bestämt att detta skulle bli ett ytterligt välskött mord. På nolltid skulle larm om mordet tyckas komma in till reguljära instanser, på nolltid skulle en ambulans vara på plats och ilastas, på nolltid skulle ambulansen vara framme vid Sabb.
Sanningen är den diametralt motsatta. Allt tog tid, bl a beroende på Lisbeth Palmes byte i Vasastan till en kommissariebil och mycket annat: ambulansen körde ju en omväg från Dekorima till Sabb. Med mera: ett uselt skött mord. På en statsminister.
Jag sänder dig även min begäran, hos JK, RÅ och RPS, om förundersökning för egen räkning.
Att Hans-Gunnar Axberger, i stället för att lagföras för brottsligt falskt kommissionsarbete, i nära anslutning till detta arbete befordras till ett av de högsta förtroendeuppdrag staten känner, JO-ämbetet, är skrämmande signifikativt för en polisutredning på skrämmande låtsas.
Alt det här vill jag alltså berätta inför sittande rätt, är det så konstigt?
Jag väntar nu ditt svar, Göran Hägglund, och inte din tystnad. Detta brev, liksom alla liknande brev jag skriver i detta mörka ämne, hamnar på min blogg
www.svenanerpalmemordet.blogspot.com
och läses nu av 500 bloggbesökare per dag, i Sverige och utomlands, och jag har säkra tecken på att saken rör sig. Gör en insats, Göran Hägglund, till försvar inte minst för din egen roll i dagens regering; den rollen behöver ju inte släpas i rännstenen!
Din tillgivne men djupt, djupt orolige
Sven Anér, som just köpt födelsedagstårta med vispgrädde på konditoriet i Alunda!
Öster Edinge 271, 740 10 Almunge. 0174-500 66. Vinteradress: Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala.
Men låt det inte bli vinter först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"