Janne Josefsson – jag är aldrig dementerad

26.4.2012.
Janne Josefsson, Uppdrag Granskning -
I min kamp för sanning och rättvisa i Palmeärendet med förgreningar har jag sedan 2008-9 skrivit tre böcker som bifogas: Palmemordet: Affären Anti Avsan, Palmemordet: DE SAMMANSVURNA, och Mordets dunkel tätnar kring Lisbeth Palme.
Ingen enda av mina små eller stora uppgifter har någonsin dementerats av vare sig regering, myndigheter eller media. Jag betraktas som luft, trots att jag har en välmeriterad bakgrund som dokumentär journalist och författare.
I min senaste bok tar jag upp Lisbeth Palmes roll, från min övertygelse att i en mordaffär inga nära knutna personer bör undgå granskning.
En separat skrivelse från 16.4 ger en sen uppföljning. Rikskrim har alltså sedan ett par veckor ställt i utsikt en officiell redogörelse för den aktuella diskussionen om Lisbeth Palmes tygkappa och/eller mockapäls; den redogörelsen har jag ännu inte fått. Jag skickar den till dig om och när den kommer.
En redogörelse av detta slag, direkt knuten till en fristående journalists arbete, är en nyhet inom Palmeärendet, och redan innan jag fått rikskrims besked kan jag ju uttrycka en undran: vad är det som kan sägas nu 2012 som inte kunde sägas 1986? Har något helt nytt framkommit?
Janne – jag menar att detta ärendes framtoning i dag motiverar ett Uppdrag Granskning. Att själva tystnaden motiverar ett Uppdrag Granskning.
Engagerad och kollegial hälsning!

Sven Anér, Karlsrogatan 85 A, 752 39 Uppsala. 018-15 12 79.

./. Redogörelse för det obefintliga rättsintyget
3 böcker enligt ovan

 

PS 15.12.12.
Janne Josefsson svarar mig inte. Han kommenterar ingenting, dementerar ingenting. SA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"