Till Riksåklagaren

29.5.2011. Riksåklagaren: Jag inger härmed min senaste bok

Palmemordet:  DE SAMMANSVURNA

och önskar:

dnr och namn på handläggare för denna bok samt

svar på frågan: Har RÅ något att invända mot de sakuppgifter som föreommer i boken?

Sänd mig i så fall förteckning på dessa invändningar och ev förslag till rättelse i förekommande fall.

Jag bifogar även ett brev från gårdagen till Norsk Filminstitutt, skrivet som ett led i mina försök till objektiv, opartisk och korrekt internationalisering av Palmeutredningen.

Även justitieministern har fått DE SAMMANSVURNA, och jag kommer att delge RÅ statsrådets kommentar då den har inkommit.

Jag understryker mitt önskemål om omedelbar handläggning! Skulle RÅ rikta krav på rättelse på någon punkt önskar jag givetvis kunna ta ställning omedelbart.

Självfallet kommer jag i mina meddelanden från förlaget att informera om de svar som inkommer eller ej inkommer från RÅ.

Sven Anér, Öster Edinge 271, 740 10 Almunge. 0174-500 66.

Medlem av SJF och SFF.

./. 1 st bok..

2 kommentarer:

  1. http://www.metro.se/nyheter/moderatpolitiker-haktad-for-ran-pistolhotade-professor/EVHkfa!i03pF87vKALHY/

    Har inte namnet, men gissar...

    SvaraRadera
  2. Hej Sven,

    Hittar inte din e-postadress trots ivriga försök. Önskar få ett recensionsex av din senaste bok "Palmeordet, De sammansvurna". Jag är seniorjournalist vid Vasabladet (1968-2005) med ca 23.000 i upplaga i Vasa i svenska Österbotten i grannlandet Finland. Jobbade som reporter, nyhetschef, debattredaktör och ledarskribent. Skrev under åren en hel del om Olof Palme, hans politiska gärning och förstås även det tragiska slutet. Har i höstas i Vasabladet recenserat Gunnar Walls och Elving Gruvedals böcker om Palmemordet och till 25-årsdagen av mordet även Göran Greiders ypperliga bok om Olof Palme som politisk profil. Du är fantastisk i din undersökande journalistik. Konstruktivt envis och försedd med ett civilkurage som inte många i Sveriges land kan visa upp. Heders!
    Allt gott till dig, Sven, under denna din förestående jubileumssommar!

    Hoppas på återhörande.
    Min postadress: Kurt Snickars, Backsvägen 4, Karperö 65630, Finland

    PS! Fick min hemkommun Korsholm (19.000 invånare) att i fjol beställa tre av dina böcker om Palmemordet. -DS

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"