Till Chefredaktören!

11.5.2011.

Till Chefredaktören!

Jag översänder en aktuell förlagstext rörande min bok

Palmemordet: DE SAMMANSVURNA,

som utkommer vid månadsskiftet maj/juni.

Jag skulle sätta stort värde på om stora svenska medier ginge in i denna möjligen dubbla mordaffär. Ingen enda av mina sakuppgifter har någonsin bestridits av berörda myndigheter. Sålunda har RÅ aldrig, trots direkta förfrågningar från min sida, hävdat att Anti Avsan inte skulle ha mördat Olof Palme; en sådan dementi har jag aldrig fått. RÅ har endast hänvisat till påstådd förundersökningssekretess.

Då det gäller frågan om en eventuell koppling mellan affärerna da Costa och Olof Palme har RPS-tjänstemannen Leif GW Persson destruerat och förträngt en officiell skrivelse från mig, där jag noggrant redovisar bakgrunden till denna koppling, och såväl rikspolisstyrelsen som Riksenheten för polismål är ointresserade. Ärendet ligger nu under överprövning hos Åklagarutvecklingscentrum i Malmö.

Jag kan inte undgå att referera till Sven-Erik Alhems uttalande i dag om behovet av ny åklagar- och poliskontroll, där han nämner att 99,5 procent av anmälningar mot åklagare och poliser aldrig leder till åtal. I mitt fall, där jag påtalar polismans medskyldighet i fallet med en polismans skuld till ett statsministermord sluts, liksom självfallet, alla dörrar.

Kunde som sagt, stora medier gå in med sina stora personella och ekonomiska resurser?

Jag ställer givetvis all, aldrig någonsin dementerad, information till förfogande, och jag översänder vid månadsskiftet

Palmemordet: DE SAMMANSVURNA.

Engagerad och ständigt oroad hälsning,

Sven Anér, Öster Edinge 271, 740 10 Almunge. 0174-500 66.

1 kommentar:

  1. Ser framemot den i vanlig ordning! Kämpa på

    mvh Carl, Falun.

    SvaraRadera

Läs sidan "Om kommentarer"