Walkie-talkies vid just Grand!

15.9.2010.

Robert Gustafsson, Liseberg – det börjar hända mycket i affären med walkie-talkie-männen vid biografen Grand! Jag har arbetat tämligen flitigt med saken, och sänder dig nu en liten dossier.

Vad som framför allt är egendomligt i denna affär är att du ser flera walkie-talkie-män. Egendomligt på två sätt:

Nr 1 Det har aldrig varit känt att walkie-talkiemän funnits vid biografen Grand. Detta skulle ju hetas vara Christer Petterssons revir, och Christer har ju aldrig sagts arbeta på minsta sätt i grupp utan varit lone wolf. Att du nu så klart noterar att det faktiskt fanns flera walkie-talkiemän vid Grand är ju ett oerhört bakslag för polis och åklagare samt binder dessa vid skampålen. Ingen skulle ju över huvud taget ha vetat att paret Palme tänkte gå på bio!

Nr 2. Fifflet med förhörsutskrifterna. Jag sänder dig dessa utskrifter; det är nog första gången du ser dem. Jag fick dem från Palmeutredarna i dag, och hoppade upp i biltaket när jag såg att ”du inte hade sett något speciellt”! Jag är förstås förvissad om att du talar sanning och att polisen döljer sanningen. Jag får din bok från Bonniers förhoppningsvis redan i morgon och ber nu om ditt tillstånd att på min blogg återge det avsnitt i boken som handlar om walkie-talkies. Mycket tacksam om du svarar; jag har ingen bättre adress än Liseberg. www.svenanerpalmemordet.blogspot.com.

Nr 3: Jag sänder mitt brev i dag till EU, justitiekommissionären Viviane Reding, samt till Beatrice Ask, för noggrann läsning!

Hoppas du inte tycker att jag är alltför energisk. Du framstår ju själv i en ytterst energiskt hederlig dager, och publiciteten kan ju enbart gynna dig och boken! Du kan bli den som till sist löser hela Palmegåten?

./ bil.

Din tillgivne Sven Anér, Öster Edinge 271, 740 10 Almunge. 0174-500 66.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs sidan "Om kommentarer"